A jósnő és a forradalom karmája

2007/10/17. - írta: lalolib

Ma reggel egy jósnő állított be az üzletbe. Eléggé tört magyarsággal közölte, hogy ő bizony lát a jövőbe és megmondja mi fog velem történni az elkövetkezendő években. Ezen kívül képes a körülöttem felgyülemlett gonosz  erőket is elüldözni és megtisztítani a karmámat. Persze nem ingyen, hiszen ilyenkor benne is olyan erők szabadulnak fel mely rongálja az egészségét és manapság már a kuruzsló asszonyok is vizitdíjak szednek.
Mikor közöltem vele, hogy én inkább arra lennék kíváncsi, mi fog történni 23.-án, egy kis értetlenséget véltem felfedezni a szemeiben.
- Tudja az 56-os forradalom évfordulóján.
Megrázta a fejét, visszacsúsztatta jóskártyáját a zsebébe, valami értelmetlen igét mormolva a fogai között elment. Én meg ott maradtam a teljes bizonytalanságba. Nem tudtam meg mi lesz velem 2020-ban és tovább morfondírozhattam azon, hogy vajon a körülöttem lebegő gonosz erők miatt emelkedett-e a vércukor szintje hét fölé?
Saját nyavalyáimon túl sajnos azt sem tudtam meg, mi fog történni október 23.-án, a forradalom évfordulóján. Pedig a javas asszony tudhatott valamit. Láttam rajta a bizonytalanságot, a gúnyos mosolyt. Valamit eltitkolt vagy egyszerűen csak féltette a forradalmat.
Mert talán a forradalomnak is van karmája. Hiszen a karma lényege, hogy minden cselekedetnek, gondolatnak, érzésnek és akaratnak van következménye. Ha jók, ha rosszak a cselekedetek, a következmények elől nem lehet elfutni, azokkal úgyis találkozni fogunk, és azok vagy örömet vagy szenvedést fognak okozni. Tehát minden cselekedetünkért vagy mulasztásunkért felelősek vagyunk és viselnünk kell annak következményeit.
A jósnő talán ettől rémült meg igazán. Talán egy pillanat alatt átfutott az agyán a magyar politika állapot és úgy gondolta, az ő ereje nem képes megtisztítani egy ország karmáját. Látta maga előtt a múltat és a jelent is.  Biztosan látott tojásdobálókat, biztonsági őrök által esernyővel védett szónokokat, 56-os hősöket, akiket az akkor még nem is élők fütyülnek. De láthatott elmaradt kézfogásokat, megzavart állami ünnepet, több százezres nagygyűlést ahol magyar zászlók mellett aláírásgyűjtő íveket is lobogtatnak ősz hajú és kurta bajszú ifjú demokraták, rongálókat védő jogászokat és rendőröket védő kormányfőket. Lehetne folytatni a felsorolást, de a végén még az jönne ki, hogy a jósnőhöz hasonlóan bennem is kétségek vannak.
De én bízok a forradalom karmájába.
Mert ha az ember rájön cselekedetének hibás voltára és azt jóvá teszi, fel tudja oldani a vonatkozó karmát és megszabadul annak kellemetlen következményeitől. Ez az, amire a józan és megfontolt embernek törekednie kellene.
Csak egy valamiben nem vagyok biztos: hogy a politikusoknak is van karmája.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lalo.blog.hu/api/trackback/id/tr35198954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mistyc Baby 2007.10.17. 16:14:42

A politikusoknak már nincs semmilye. Főleg tisztessége és becsülete nincs. Karmája még lehet, hogy van, de azt már senki sem tudja semlegesíteni. Végérvényesen beléjük ivodott és megmérgezte a gondolataikat. Bár talán normális gondolatuk soha sem volt. Mellesleg ügyes irásaid vannak, egy állandó olvasod ajánlotta a figyelmembe.

Szana 2007.10.18. 10:22:16

A becsület már régen elveszett. Amióta nincs Göncz Árpádunk már az igazi állami szimbólum is politikai befolyást kapott. Szerintem Kuncze is azért lépett le, mert már nehezen viselte a tisztességtelen politizálást.

Fenyi · http://fenyi.blog.hu 2007.10.18. 15:59:25

Nagyon igazad van Szana! Árpi bácsira lenne most szükség. Talán egy kis nyugalmat tudna hozni ebbe a tulfütött politikai hangulatban. Mellesleg gratula az alkotmánybítóságnak, hogy ilyen ügyesen idözitették a népszavazósdi elinditását!

powerGO 2007.10.18. 17:47:59

Ha még Göncz lenne a köztársásagi elnök, akkor már régen a buzik lennének a családi modell megtestesitöi.

Tutajos 2007.10.18. 17:57:48

Bolond és szánalmas vagy. Gondolom már gyüjtöd otthon a tojásokat 23-ra.

tesoka 2007.10.22. 21:38:09

Kedves powerGO! Gondolom te az a féle ember tipus vagy, aki elöbb beszél és csak utána gondolkozik. Javaslom, hogy probáld meg fordítva. Vagy tudod mit? A legjobb talán az ha egyiket se teszed........
süti beállítások módosítása