Ír származású, kanadai folk zeneszerző, énekesnő, producer.
A zenéjét hallgatva nemes egyszerűséggel megszűnsz az eddigi helyeden létezni, és eltávozol abba a képzeletvilágba, amit a hangulattal, a hangszerekkel, a hanggal, a muzsikával megteremt.
"Ha valaki fölteszi a nagy kérdést: "Ki vagyok én?" és "Miért vagyok itt?", úgy tűnik: a múltba vezető utak megértése is éppoly fontos, mint a jövőbe mutatóké, legyen az egyéni vagy kollektív, szeretetből vagy tudásszomjból fakadó."
Ha szereted, ha kíváncsi vagy rá, ha egyszerűen csak elvarázsol, jó helyen jársz. Eddig is foglalkoztam már vele, és ezután is szándékozom írni róla. Innen elérheted a régebbi bejegyzéseimet, klipjeimet, ami zenéje ihletett:
Loreena McKennitt világa
Augusztus elején: Loreena
Loreena McKennitt álma
MEGJELENT ALBUMAI:
ELEMENTAL - 1985
Ez volt Loreena első lemeze, amely a Quinlan Road-nál megjelent: saját erejéből adta ki, és inkább az ír népzenei hangzások dominálnak benne.
TO DRIVE THE COLD WINTER AWAY - 1987
A második album felvételei a guelphi „Miasszonyunk” templomban készültek, szintén Ontario államban, hangzásuk ezért is különleges. A lemezen hét angol, ír és skót karácsonyi dal, két tisztán instrumentális szám valamint egy saját szerzemény hangzik el (Snow).
PARALELL DREAMS - 1989
Az első, stílusában is önálló egységet képező „Loreenás” album, amelynek nyolc dalából már csak kettő népdalfeldolgozás, ám ezek meglepően jól kiegészítik a saját szerzeményeket. Ettől az albumból kezdve kezdi felfedezni a zenei világ Loreena művészetét.
THE VISIT - 1991
Az első „világzenei” album, melynek kilenc dala közül mindegyik másért szép: Az All souls night például egy japán hagyományt elevenít fel és vegyít össze az ősi kelta temetési szokásokkal, két intrumentális dal, egy ír ballada, és a VIII. Henriknek tulajdonított Greensleeves mellett többségbe kerülnek a saját szerzemények és versadaptációk (Shakesperae Cymbeline-je és Tennyson Lady of Shalott-ja).
THE MASK AND MIRROR - 1994
Igazi világsiker, kétmilliós darabszámban fogyott és fogy továbbra is. Különös utazás ez keresztül a kontinensen: Írországtól Spanyolországon át egészen Marokkóig; pattogós, friss ritmusok, elgondolkodtató szövegrészek, lírai betétek jellemzik. A lemez nyolc számot tartalmaz, de játékideje hosszabb, mint az eddigi albumoké, minőségében pedig összehasonlíthatatlanul jobb.
A WINTER GARDEN - 1995
Rövid, mindössze öt dalt tartalmazó projekt, stúdióalbumnak kevés, kislemeznek viszont sok; néhány feldolgozott és saját szerzemény található rajta, amelyeknek különlegessége, hogy Peter Gabriel bath-i stúdiójában lettek felvéve.
THE BOOK OF SECRETS - 1997
Az évszázad utolsó Loreena albuma a maga hárommilliós eladásával a világ zenei életének az élvonalba emelte. Minden számnak zeneszerzője és versirója is egyben. Számos naplótöredék és vallomás található benne arról, mikor köszöntött rá a komponistára az ihlet; a helyszínek ezúttal változatosabbak: Isztanbul, Athén, London, Stratford, Toszkána, sőt, a Transz-szibériai expressz. A lemez minden szerzeménye remekmű.
AN ANCIENT MUSE - 2006
Kilenc évet kellett várni az új stúdió album. Eközben volt egy koncertalbum, volt néhány élő koncert és egy hosszúra nyúlt meditáció egy személyes barát (állítólagos vőlegény) halála miatt. Mindenki alkotói válságról beszélt és már kezdett feledésbe is merülni Loreena amikor kiadta az új albumot egy különleges és varázslatos utazásra invitálja a hallgatóját. Az album ötvenöt percbe sűrítve repít el a keltákhoz, a Mongol és Bizánci Birodalmakba vagy éppen az Ottomán Császárságba. Az album igazi üde színfolt nem csak a műfaj jelenlegi kínálatában, de talán Loreena McKennit repertoárjában is – megérte rá kilenc évet várni!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.