Schmidt Mária intelmei

2007/10/11. - írta: lalolib

"Permanens polgárháború folyik Magyarországon" - mondta Schmidt Mária történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója. Amikor először megláttam ezt az egymondatos hírt egyből beindult a fantáziám. Billentyűzetemet már vitriolba mártottam és mielőtt rákattintottam volna a teljes cikkre képzeletem már működésbe is lépett.
Freddy Kruegerként osontam a pesti utcákon és kampós kezemmel riogattam az embereket. Gondoltam én leszek majd Batman ki megmenti az országot a polgárháborútól és főleg Schmidt Máriától. Akit soha nem kedveltem és alig vártam, hogy aggódó állampolgárként jól megmondjam neki a véleményemet.
Közbeszólt azonban a kattintás. Egy pillanat alatt vált köddé az ábránd, hogy kiadhatom iránta érzett ellenszenvemet. Nem történt más, csak elolvastam a nyilatkozatát.
 "Mostanra már szinte kezelhetetlenné válik a háborús hangulat, amely gyakorlatilag a mindennapokat is megüli. A helyzet kilátástalannak tűnik, a politikai elit a saját alkalmatlanságáról állít ki bizonyítványt azzal, hogy képtelen kompromisszumra, kiegyezésre, holott maga az élet kompromisszumokból, kiegyezésekből áll. Az ember a mindennapi életében számtalan kompromisszumot köt, ha úgy tetszik, kiegyezik a környezetével".
Úgy éreztem egy agykurkász ül velem szemben és tudja, hogy mit gondolok a mostani magyarországi állapotokról. Csak ezt Schmidt Mária, az elvi ellenségem szavai! Rémisztő, talán tényleg Freddy Krueger kéne, hogy feloldja a feszültséget. Persze tisztában vagyok azzal is, hogy egy ilyen nyilatkozatot sokféleképpen lehet értelmezni. A jobboldal valószínűleg azt olvassa ki a sorok közül, hogy a kormány, és főleg Gyurcsány Ferenc képtelen a kompromisszumra, hogy nem ismeri az emberek problémáit és képtelen reálisan mérlegelni. Tehát mondjon le. A baloldal árulást lát majd benne, egy újabb szakadékot a jobboldalon belül, hiszen Mária egyszer már akart alakítani egy új jobboldali pártot. A liberálisoknak tetszeni fog az említett 67-es kiegyezés felemlítése (a nyilatkozat része), hiszen Deák Ferenc liberális politikus volt, de mivel Schmidt Máriát csípőből nem szeretik, hátsó szándékot vélnek felfedezni. Az utcán tüntetők meg árulást kiáltanak majd (ezt már úgyis megtanulták és a tábláikat sem kell átfesteni), és egy másik Máriához fordulnak segítségért. Az meg a Fidesz padsoraiban ül.
És itt bezáródik a kör.
Mert tényleg szörnyű állapotok vannak Magyarországon. Azt nem mondom, hogy polgárháborús, de a legutóbbi Orbán Viktor nyilatkozat már tényleg veszélyes is lehet. Talán Viktor most tényleg kérhetne tanácsot a volt tanácsadójától:
"Magyarországnak mindig akkor ment jól, ha a realitásokat figyelembe véve képes volt jó kompromisszumokat kötni, képes volt a helyzetét reálisan mérlegelni, megvalósítható célokat tűzött maga elé: konszolidációs időszakokat tudott kiérlelni."
Ha mindenki ehhez tartaná magát, talán nekem sem kéne Batmanként üldöznöm Freddy Kruegert, csak azért, hogy vitriolba mártott billentyűzettel csapkodjam Schmidt Mária asztalát.
Ez azonban 2007 októberében csak hiú ábránd.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lalo.blog.hu/api/trackback/id/tr46193079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.11. 18:04:15

Ez a beteg zsidó nő valami jó kis drogot szedhet, ha állandó polgárháborúban él 2007-ben. Szerintem költözzön ki Izraelbe, ott nyugalom és béke honol.

Benda 2007.10.12. 11:06:07

Minek zsidózni ott, ahol nem is erről van szó? Nem igazán értelek X-polgártárs. Meg aztán a Mária, Viktor tanácsadója volt. Akkor nem akartad elküldeni Izraelbe? Ami a polgárháborús hangulatot illeti, talán nem voltál ott véletlenül a tavaly őszi rendbontások helyszinén?

pokolfajzat 2007.10.12. 11:12:54

Be vagy most szarva ugye?nem tudod mit csinálj hiszen egy számotokra büdös jobbos irta meg a frankot.

excalibur 2007.10.12. 11:33:02

most schmidt máriára vagy lalolibre gondolsz? mert a frankót inkább a szerző irta mint a terrormária! X-polgártárs meg elég beteg ember lehet hogy akkor is tud zsidozni ha mondjuk tejes kávét lát az asztalon.

tohanew 2007.10.12. 11:40:40

X-polgártásr: "Gmár chátimá tová"

Bárány doki 2007.10.12. 13:17:21

Talán a zsidózáson túl foglalkozhatnánk azzal amit Schmidt Mária mondott. Az tény, hogy ritkán beszél érthetően, de most tényleg jól összefoglalta a magyar politikai közélelet. Lalolib jól mutatott rá azonban, hogy ezt nem biztos, hogy komolyan kell venni, de elég általánosak a megállapításai, melyeket mindenki úgy ért ahogy akar. Ettől függetlenül a veszély fenáll, közeleg október 23.-a és nem vagyok teljesen nyugodt.

Gascoyne 2007.10.12. 13:34:13

Azon is el kéne gondolkodni, hogy egy ilyen szélsőséges emberke, hogyan jut el odáig, hogy kompromisszumkésségről beszéljen. Úgy látszik Ő már eljutott odáig, hogy rájött, lassan nehezen irányithatóak a radikális mozgalmak. Azok előretörését meg a fidesz sem akarja. Mivel éppen Orbán Viktor tanácsadója volt, lehet, hogy egész egy újabb játék része.

Press&Go 2007.10.12. 14:33:21

teljesen mindegy miket mond, hülye banya és kész. Talán Freddy őt is lekaphaná.

bogi80 2007.10.12. 15:54:06

Nekem jobban tetszett volna egy beindult fantáziáju írás. Azokat sokkal jobban kedvelem.

Cleopatra 2007.10.12. 16:38:56

Intelem helyett inkább előkészületnek nevezném 23-ra. Ha lesz balhé, mondhatja, én szóltam előre. Amilyen ütödött a nő szerintem már késziti Gyurcsány helyét a terror házába.

pokolfajzat 2007.10.13. 10:11:03

úgy látom te is olyan vagy mint az igazi cleopatra.simulsz a hatalomhoz. ne feledd azonban a ceaser sorsát!

Cleopatra 2007.10.13. 14:04:59

Hát te is fiam Brutus! Örülök, hogy ilyen müvelt vagy, már ez is megér egy piros pontot. Vagyis narancssárgát. Mellesleg nem a hatalomhoz szoktam simulni, hanem a férjemhez.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.10.14. 19:10:01

Schmidt vagy más mondogat egy tény: ami a hatalomért most folyik, az vagyonosodási tusakodás az emberek feje fölött. A népnyomorítás 18 éves áldemokráciájában a háttérben piszkos alkuk folynak, hatalmas pénzek lelnek gazadára.
Ha az utcákon történik valami, az nem Viktorkáért, Fletóért, hanem a tisztánlátásért fog történni. Akkor mar nagy egyetértésben kap a népfelség a pofájába-akár gumilövedéket, vagy vízágyú fürdetést. Meg vagyunk tisztelve ezekkel a született csalókkal, akiket állítólag listásan mi választottunk a nyakunkra, hogy hatvan poziciót szerezve folytogassanak. Schmidt Mária csak fújja a magáért. Az írástudók, a tudósok meg lapulnak, vagy seggnyalásból remekelnek. Részei ennek a virtuális demokráciánknak.
süti beállítások módosítása